Κονταρίνη Νεφέλη (1954)

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στο Croydon College of Art and Design στο Λονδίνο (1979-1982). Παρακολούθησε επίσης μαθήματα κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου, μαθήματα Φιλοσοφίας στην Εταιρία Φιλοσοφικών Ερευνών και Ιστορία της Τέχνης και Φιλοσοφία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έζησε στη Φλωρεντία μελετώντας την τέχνη και την αρχιτεκτονική της πόλης. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε το διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα με θέμα μουσική, κουλτούρα και επικοινωνία του Πανεπιστημίου Αθηνών (2013-2014).
Αρχικά ασχολήθηκε με την κεραμική, αλλά σύντομα στράφηκε στη γλυπτική, δημιουργώντας αφαιρετικές κατασκευές με καθαρές γεωμετρικές φόρμες, και με υλικά όπως το μέταλλο, το μάρμαρο, το φως νέον και χρησιμοποιώντας τον ήχο σαν ένα ακόμη υλικό ήδη από την δεκαετία του 80. Στη συνέχεια θα προχωρήσει σε έργα χώρου και εγκαταστάσεις. Από τη δεκαετία του 1990, μετά από ένα φωτογραφικό οδοιπορικό σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους (Δελφοί, Ολυμπία, Δίον, Δωδώνη, Ελευσίνα, Σούνιο ...), αναπτύσσει μια στενή σχέση με ιστορικές περιοχές της Ελλάδας και επιχειρεί ένα είδος διαλόγου της ιστορίας με το παρόν. Με εξειδικευμένα για κάθε χώρο έργα, αναδεικνύει την ατμόσφαιρα, το πνεύμα και την ιδιαίτερη ιστορική φόρτιση του κάθε χώρου, με σύγχρονα υλικά και εικαστικά μέσα, διατηρώντας πάντα την καθαρότητα και τη λιτότητα της μορφικής της έκφρασης.
Έχει δημιουργήσει έργα για δημόσιους χώρους και υπήρξε μέλος της επιτροπής της Αττικό Μετρό Α.Ε. για την τοποθέτηση έργων τέχνης στους σταθμούς του Μετρό (2007-2009). Το 2011 ολοκλήρωσε το Μνημείο των Πεσόντων στον Τυρό Αρκαδίας.
Κατά την περίοδο 1984-2003 δίδαξε εικαστικά στις Σχολές Μωραΐτη, Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου, Κολλέγιο Αθηνών, Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, Σχολή Hill, Εργαστήρι Χαλκίδας και Σχολή Βακαλό. Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών της δραστηριοτήτων ασχολήθηκε με την οργάνωση ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκθέσεων σπουδαστών. Παράλληλα επιμελήθηκε θεματικές εκθέσεις σε ιστορικούς χώρους όπως στο Θωρηκτό Γ. Αβέρωφ – Μουσείο Πολεμικού Ναυτικού στο Παλαιό Φάληρο και στα χαμάμ της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, εντάσσοντας το χωρικό στοιχείο δυναμικά στην αφήγηση. Επίσης οργάνωσε ατομικές εκθέσεις σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη διαλεκτική σχέση του περιβάλλοντος χώρου με τα έργα. Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες και περιοδικά.
Παρουσίασε τη δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα της βρίσκονται σε πολλά μουσεία και συλλογές (Εθνική Πινακοθήκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Collection Mediterranean Society, Πινακοθήκη Κυκλάδων, Συλλογή Εμφιετζόγλου, Συλλογή της Alpha Bank κ.α.).